Представи се.
Казвам се Иван Христов. Графичен дизайнер съм (осъзнато от около 15-16 години) и съм създател/собственик на Fontan 2. Прекалявам с работата. От София съм.
© Михаил Новаков
Разкажи за работата на студио Fontan 2.
Fontan 2 съществува от средата на 90-те – първо като псевдоним, после като ЕТ и накрая като ЕООД. Работя сам. Не харесвам определението “фриленсър”, така че когато се наложи го определям като „студио”. Интересен факт е, че „Фонтан” не произхожда от „Шадраван”, а от Font/шрифт. Ранна грешка в наименованието, сори. Работата на студиото е свързана с графичен дизайн за принт и не само, по-малко за уеб, и никакво видео. Личните ми пристрастия са насочени към лого дизайн, в частност - логотип (без знак/марка, само с третиране на шрифта) и всякакви (типографски) ескперименти свързани с темата. Голямо лично удовлетворение ми носят публикациите (включване на мои лога) в някои от най-интересните книги за лого дизайн + книгата на ЕДНО. Повече може да се види на fontan2.com
Как възприемаш темата НОМАД?
Актуална, съвременна, динамична. Идеална за светът ни - “Mobile First”.
Ти номад ли си?
Май не съм. Прекарвам твърде много време в работа на стола пред компютъра или в колата (това за колата не се брои, нали?). Също и на дивана, споделяйки радостта и мъката на Manchester United! Някой друг път ще съм номад.
Каква е идеята ти за визуализация на темата?
Исках да е много проста, много ясна и разбираема, без да е първосигнална. Да се възприема еднакво добре и от дизайнери, и от неангажирани/необременени с дизайн зрители. Като пристрастен лого дизайнер се фокусирах върху думата „Номад”. Реших да я раздвижа като извадя от нея буквата „О”. Тя да има няколко различни състояния като ѝ сменям местоположението. Да бъде един истински номад и тръгнала нанякъде, навсякъде частично да излиза от формàта на графиката – плакат, билборд, банер и т.н. Това да създава допълнителна динамика отговаряща на темата на фестивала – „Номад”. Да се получи динамична идентичност (dynamic identity), отново подходяща на темата. Избрах „О-то” защото е кръгла и чиста форма, защото където и да я преместя няма да се наруши нейната четимост, и защото напомня на точките, с които се обозначават населените места в географските карти. За да подсиля ефекта/четимостта на комуникацията, добавих още един силен цвят към характерните за ONE DESIGN WEEK жълто и черно. А специално за изписването на „Номад” в KIDS помага и шест годишната ми дъщеря. Много е горда „че сме спечелили”! Това е в общи линии – останалото може да се види.
Защо според теб избрахме твоето предложение?
Не знам – нямам нищо общо с това! :). Вероятно съм ви убедил в това, което искам да предам на зрителя, което е добре (за мен).
Какво мислиш за преименуването на фестивала и за провеждането му извън столицата?
Явно е дошло време за промяна. Приемам го. А и „София не е България”, както казват. Има и други градове. Добре е за Пловдив.